Apartman yönetimi ile ilgili hükümler Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 34. maddesinde ele alınmıştır. Buna göre; bir binada sekiz ya da sekizden fazla bağımsız bölüm olduğu takdirde, söz konusu apartmanda yönetimin oluşturulması zorunludur.
Bağımsız bölümleri sekizin altında kalan binalarda yönetici belirleme zorunluluğu olmamakla birlikte, ortak alanların sorunsuz işleyişi ve bir arada yaşamanın getirdiği zorlukları minimize etme çabası doğrultusunda bir yönetici belirlemekte fayda vardır.
YÖNETİCİ BULUNDURMAK NEDEN ZORUNLU?
Sekiz bağımsız bölümün üzerinde olan binaları küçük birer işletme gibi düşünerek, Kat Mülkiyeti Kanunu'nun getirdiği zorunluluğu yorumlamak mümkündür. Bu binalar kapımızı kapattığımızda bizler için birer konut olsa da; temelde haşere ilaçlama,temizlik, servis, çöp düzeni, asansör bakımı, boya-badana işleri, çatı bakımı,otopark kontrolü, görevlilerin sigorta ve maaş ödemeleri gibi pek çok unsuru içinde barındıran bir ihtiyaç akışına sahiptir ve burada sürdürülmesi gereken bir ekonomi söz konusudur.
Genel yönetim kapsamında kat malikleri genel kurulunda alınmış olan kararların uygulanması, binanın kullanımının gözetilmesi, hesap ve defterlerin kaydedilmesi, gerekli olan hizmet sözleşmelerinin yapılması ve sonrasında denetlenmesi ve bina sakinlerinin sosyal ilişkilerinin düzenlenmesi ile ilgili gerekli çalışmaların yapılması apartman yönetimi tarafından yapılacak olan işlerdir.
Bütçe yönetimi alanında ise aidatların toplanması, bina yönetimi ile ilgili olarak gerekli olan ödemelerin yapılması,sorumluluklarını yerine getirmeyen kat sakinleri hakkında gerekli olan dava ve icra takiplerinin yapılması işlemleri yine apartman yönetimi tarafından yapılacak işlerdendir.
Bu sebeple yönetici bulundurma zorunluluğu, sekiz ve sekizin üzerinde bağımsız bölümü olan binalarda muhakkak dikkate alınması gereken bir husustur. Kanuna göre, kat maliklerinin bir araya gelip yönetici atayamadığı durumlarda, gayrimenkulün bulunduğu yerin sulh mahkemesince, kat maliklerinin birinin müracatı üzerine ve mümkünse diğerleri de dinlendikten sonra gayrimenkule bir yönetici atanır. Bu yönetici ücrete tabi olur.
PROFESYONEL SİTE YÖNETİMİ FİRMASIYLA ÇALIŞMAK
Yönetim sürecinde sağlıklı yol alabilmek ve yaşam alanlarınızın kalitesini arttırmak adına bir diğer seçenek ise profesyonel bir yönetim firmasıyla çalışmaktır. Profesyonel yönetim firmasıyla çalışmanın en büyük avantajı, alanında uzman bir ekip tarafından tüm işlerin güvenilir ve şeffaf bir şekilde yürütülebilirliğidir.
Hem muhasebe, hem hukuki süreçler, hem teknik konular, hem de mimari estetik hususlarında yetkinlik sahibi bir yöneticiyi komşularınız arasında bulmak olasılıkları zorluyorsa, aradığınız çözüm ortağı işini iyi yapan ve referanslarıyla dikkat çeken bir profesyonel site yönetimi firması olabilir.
HOUSECHILL YÖNETİM
Profesyonel apartman, site ve tesis yönetimi hizmeti veren Housechill Yönetim; alanında uzman, tecrübeli kadrosu ve deneyimiyle aradığınız çözüm ortağı! Maksimum verim ve şeffaf hizmet prensibiyle çalışan firmamız ve hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için tek yapmanız gereken bizimle iletişime geçmek.